Recenzie - "Bibliotecara de la Auschwitz" - Antonio G. Iturbe

Recenzie -

Cartile sunt, fara indoiala, averea suprema, si acest lucru este demonstrat de povestea absolut minunata din ’’Bibliotecara de la Auschwitz’’, poveste care este bazata pe fapte reale, fapte care se incadreaza foarte bine in zicala ’’viata bate filmul’’. Cartea are atat vigoarea cat si ritmul pe care formatia jurnalistica o reda unei povesti, fiind scrisa chiar de un ziarist.

Dita, un adult puternic si curajos in trup de copil

Impresionantele experiente se invart in principal in jurul unei tinere de numai 14 ani, care se afla la Auschwitz. In acel infern sinistru si ingrozitor, copila are o maturitate peste masura dat fiind faptul ca are numai 14 ani. Aceasta are un singur scop, si anume sa tina cat mai bine ascunse anumite carti care ajung sa circule printre detinuti.

Povestea incepe oarecum destul de abrupt, moment in care cititorul face cunostinta cu chintesenta cartii, si anume efortul suprem al copilei de ascunse anumite carti in faldurile rochiei sale saracacioase. Autorul puncteaza foarte bine extremele reprezentate in primul rand de un prizonier care infiinteaza ’’scoala’’ si in al doilea rand de un evadat care incearca prin diferite modalitati sa atraga atentia lumii asupra lucrurilor groaznice care se petrec la Auschwitz. Intre aceste doua extreme se regaseste o infernala povara: moarte, tortura, frig, foamete, miros de carne arsa, si brutalitate, dar si lumina reprezentata de cartile Ditei, copila indragostita de literatura.

Iturbe relateaza povestea intr-un mod absolut senzational

Despre autor putem spune ca este un narator de exceptie, iar persoanjele sale din carte sunt creionate extraordinar de bine si clar, pentru ca cititorul sa inteleaga cu exactitate ce se intampla in acel loc de-a dreptul sumbru si infricosator. Un amestec incitant de imaginatie si experiente personale, cartea ’’Bibliotecara de la Auschwitz’’ surprinde, ingrozeste, si emotioneaza la maxim.

Recenzie - "Erus si valea rabdarii" – Alec Blenche Te-ar putea interesa si: Recenzie - "Erus si valea rabdarii" – Alec Blenche

Intervievata chiar de autor in viata reala, tanara povesteste cum timpul se scurge atat de greu in capcana ’’mortii’’, dar si cum o raza de lumina apare atunci cand te transpui intr-o lume diferita citind o carte. Intr-o lume efectiv fara absolut nici o sansa, atat schimbul de idei si educatia, cat si cunoasterea pe care aceasta carte le ofera, sunt unica speranta. Pentru a o intretine, este necesar sa ai acel curaj nebunesc care te face sa iesi din multime.

Povestea lui Antonio G.Iturbe este despre puterea cuvantului de a creiona destine, dar si de a sfarama vise. Citind cartea, te vei duce inevitabil cu gandul la celebrul citat al lui Marcus Tullius Cicero, citat care spune ca o casa fara carti este pur si simplu ca un trup fara suflet. Ceea ce impresioneaza de-a dreptul la aceasta carte este faptul ca Dita nu spera niciodata sa scape de la Auschwitz si sa traiasca o viata normala, ci adoarme in fiecare seara cu gandul la cartile pe care le iubeste atat de mult. Singura ei dorinta este aceea de a putea sa isi salveze biblioteca.

Autorul ne arata cat de mult curaj poate avea o simpla tanara, si cata iubire poate aceasta sa ofere unor carti. Dita reprezinta un fel de Ileana Cosanzeana, un model de frumusete nu doar trupeasca ci si sufleteasca, care isi dedica fiecare clipa a vietii sale adevaratei iubiri, cartea. Pur si simplu nu ai cum sa nu o iubesti si sa ramai fascinat de aceasta tanara si de ceea ce are de oferit, chiar si in acele conditii absolut groaznice.

Citind cartea, cel mai probabil vei realiza ca tot ceea ce tu considerai probleme in viata ta, nu reprezinta de fapt nimic grav in comparatie cu ceea ce aceasta tanara a trait, dar si toti ceilalti, la Auschwitz. Intr-un fel, putem spune ca povestea este una si motivationala care te va ajuta sa privesti viata cu alti ochi. Asadar, nu ezita si citeste ‘’Bibliotecara de la Auschwitz’’.

0,00 (0 voturi)
Jojo

Nu sunt Comentarii la Recenzie - "Bibliotecara de la Auschwitz" - Antonio G. Iturbe