Recenzie „The Grey Man”: Spionul amuzant al lui Ryan Gosling nu poate salva thrillerul mediocru al fratilor Russo

Cand Joe si Anthony Russo au inceput sa regizeze in Universul cinematografic Marvel, s-a simtit ca o alegere ciudata pentru o lume care avea deja filme de la regizori precum Kenneth Branagh, Joe Johnston si Shane Black. La acea vreme, erau cunoscuti pentru munca lor in comedie, scriind si regizat din 2002 Welcome to Collinwood, regizat din 2006 You, Me and Dupree si lucrand la unele dintre cele mai bune seriale de comedie din anii 2000-2010, cum ar fi Arrested Development, Community si Happy Endings. Dar fratii Russo au prosperat in MCU, regizand Captain America: The Winter Soldier, Captain America: Civil War si Avengers: Infinity War .

Dar de cand fratii Russo au plecat din MCU (deocamdata) cu Avengers Endgame din 2019 - unul dintre cele mai mari filme din toate timpurile si concluzia pentru primul deceniu al MCU - fratii au ramas blocati inca. in modul super-erou. Adaptarea din 2021 a lui Cherry pentru Apple TV+, cu Tom Holland in rol principal , a povestit povestea unui veteran cu PTSD care devine dependent de droguri, a fost prea plin de regie exagerata si de montaj indoielnic care submineaza povestea intriganta spusa. Acum, cu The Grey Man , Anthony si Joe Russo revin in lumea actiunii cu unul dintre cele mai scumpe filme realizate vreodata de Netflix, iar cu acest film de spionaj thriller, fratii Russo inca par sa creada ca regizeaza un super-erou. film.

Ryan Gosling joaca rolul Court Gentry (alias Sierra Six), un mercenar CIA care descopera secrete intunecate despre agentia pentru care lucreaza. Fugand in timp ce incearca sa afle adevarul, el este vanat de Lloyd Hansen ( Chris Evans ), un psihopat cu un gunoi, care nu se va opri la nimic pentru a-si gasi prada.

Scenariul lui Joe Russo, Christopher Markus si Stephen McFeely , si adaptat dupa cartea cu acelasi nume de Mark Greanery , este plin de o multime de clisee ale filmelor de spionaj, de la un tehnologi MacGuffin pana la cei mai umbriti, care pastreaza adevarul real din partea lor. agenti. Avand in vedere ca cea mai mare parte a filmului este o urmarire intre spioni si spioni in intreaga lume, The Grey Man este surprinzator de plin de prea multa intriga. De exemplu, exista o intreaga intindere despre ingrijirea Curtii pe Claire Fitzroy ( Once Upon a Time in Hollywood's Julia Butters ), fiica managerului de la Court Donald Fitzroy(Billy Bob Thornton). Ca sa nu mai vorbim de faptul ca exista prea multe personaje secundare fara multe de facut, cum ar fi Denny Carmichael al lui Rege-Jean Page , care l-a angajat pe Lloyd pentru a-l elimina pe Court, si in mare parte doar fierbe in umbra, precum si Alfre Woodard si Shea Whigham . , carora le este socant de putin de facut aici. Este clar ca Netflix spera ca aceasta va deveni o franciza de actiune de succes pentru ei, dar incercand sa creeze toate aceste fire si personaje diferite de la bun inceput, face ca aceasta poveste inselator de simpla sa para uneori mult prea umflata.

Laurel revine la How to Get Away With Murder pentru procesul lui Annalise Te-ar putea interesa si: Laurel revine la How to Get Away With Murder pentru procesul lui Annalise

In timp ce vara este intotdeauna momentul de varf pentru filme de actiune mari si stupide, The Grey Man nu pare sa stie ca este un film de actiune mare si prost. Partitura lui Henry Jackman evoca coloana sonora Misiune: Impossible si, cu toata zgomotul ei de spionaj si cautarea de raspunsuri, The Grey Man este intr-adevar la fel de simplu ca un barbat care incearca sa-l omoare pe altul. S-ar putea crede ca acest lucru ar duce cel putin la niste secvente solide de actiune, dar fratii Russo filmeaza asta ca pe un film cu supereroi, cu fiecare lupta plina de prea mult fum si o editare constanta, absurda, care il face pe The Grey Man.pierde orice tensiune si entuziasm. Russos aproape ii trateaza pe Court si pe Lloyd ca pe niste supereroi, lupta pentru a scapa de avioanele care se prabusesc si de grenade care explodeaza, reusind totusi sa plece. Este ca si cum rusii vor sa aiba actiunea pe care o pot crea cele mai bune filme de spionaj, dar fara sa-si faca griji cu privire la credibilitatea si realismul care face ca aceste tipuri de filme sa fie eficiente. James Bond si Jason Bourne lucreaza pentru ca credem ca acest personaj este intr-un pericol real, iar in The Grey Man , nu exista niciodata teama pentru siguranta Curtii.

Cat de profitabil poate fi videochatul?  Afla la ce sume poti ajunge ca model online! Te-ar putea interesa si: Cat de profitabil poate fi videochatul? Afla la ce sume poti ajunge ca model online!

In mod similar, scenariul lui Russo, Markus si McFeely nu ofera niciodata publicului un motiv sa le pese de aceasta misiune sau de aceste personaje. Omul Cenusiu incearca sa dezvolte interesul publicului fata de Curte prin segmentul de babysitting mentionat mai sus, dar pana in acel moment, Omul Gri pur si simplu opreste acest film de actiune pentru a face munca personajelor pe care filmul ar fi trebuit sa o faca deja. Nu exista niciun motiv sa-ti pese de Court, in afara de faptul ca Gosling este imediat placut in acest rol, mai ales in comparatie cu maniacul lui Evans, care ameninta constant ca va ucide un copil.

Din fericire, harul salvator al Omul Cenusiu vine in a vedea atat Gosling, cat si Evans jucandu-se in aceste roluri. In primul sau rol in film de la First Man din 2018 , Gosling este capabil sa fie atat un spion rabdator rezistent, cat si o figura incredibil de fermecatoare, in ciuda oricarei secvente generice de spionaj in care s-a blocat. Umorul linistit al lui Gosling este un ajutor excelent pentru aceasta poveste, glumand despre situatie, si sa se distreze putin jucand pe spionul Sierra al lui Ana de Armas , Dani Miranda (un alt personaj care merita mai mult timp decat i-a oferit aici). De asemenea, excelent este Evans, care merge all-in ca un raufacator fara reguli. Evans este incantator de ciudat aici, desi The Grey Man nu-l lasa niciodata pe Evans sa accepte cat de nebun este cu adevarat Lloyd.

Dar dincolo de faptul ca acesti doi actori indragostiti sunt capabili sa mestece cu bucurie peisajul, The Grey Man este in mare parte o colectie de tropi obositi de spionaj, regizate intr-un mod confuz si derutant, care aparent exista pentru a crea ceea ce pare a fi o franciza destul de lipsita de imaginatie. Fratii Russo au dovedit ca pot trece de la comedie la filmul cu supereroi cu competenta, dar acum, daca doresc sa lucreze in afara lumii filmelor cu supereroi, trebuie sa treaca din nou intr-un mod care se potriveste povestilor pe care incearca sa le faca.

0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Recenzie „The Grey Man”: Spionul amuzant al lui Ryan Gosling nu poate salva thrillerul mediocru al fratilor Russo

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai: