Recenzie - Baiatul cu pijamale in dungi - John Boyne

Aceasta carte este o fictiune istorica, de-a dreptul fascinanta, care te va tine cu sufletul la gura si te va impresiona prin absolut tot ceea ce are de oferit. Cartea se bazeaza pe ororile care au avut loc in Al Doilea Razboi Mondial, si in principal pe chinurile pe care evreii au trebuit sa le indure in perioada in care au fost efectiv inchisi in lagarele de munca, decizie luata de fanatismul conducatorului nazist.

Pe cat de interesanta este cartea pe atat de tragica este descrierea acelor momente pe care cu greu le-au indurat cei prezenti acolo.

O fictiune istorica de-a dreptul impresionanta

Daca deja ai vazut filmul, atunci cu siguranta iti va fi mult mai usor sa intelegi si cartea. Ecranizarea a fost un succes mondial, si cartea deasemenea, cu atat mai mult cu cat in carte sunt relatate mult mai multe intamplari si mult mai multe detalii legate de acea perioada sumbra din viata evreilor. ,,Baiatul in pijamale in dungi'' descrie povestea cutremuratoare a unui baietel inocent si naiv, in varsta de numai 9 ani de zile, pe nume Bruno, care isi doreste enorm de mult sa isi faca prieteni si sa inteleaga cat mai bine posibil lumea din jurul sau.

Copilul, impreuna cu mama sa, sora, si tatal, traiesc o viata relativ frumoasa si linistita in superba lor casa din Berlin. Singurele griji pe care copilul le avea erau acelea sa se joace impreuna cu cei trei prieteni ai sai, pentru toata viata, jocul lui preferat fiind acela de a aluneca pe balustrada lunga a locuintei sale. Totul parea frumos si linistit pana cand intr-o zi, cand menajera casei incepe sa ii impacheteze hainutele, lucru care il nelinisteste foarte tare pentru ca nu isi da seama ce se intampla. Baietelul afla ulterior ca tatal sau a fost promovat si ca toata familia trebuie sa se mute intr-o noua casa, departe de distractiile berlineze si de prieteni.

Aceasta decizie il dezamageste profund pe cel mic, care nu vrea sa se desparta de prietenii sai dar nici de casa care ii era atat de draga. Mai mult decat atat, dezamagirea este chiar mult mai mare atunci cand descopera ca noua sa casa este de fapt intr-un loc pustiu unde nu mai exista alte locuinte, si pe deasupra mai arata si foarte anosta. Prin urmare, copilul trece prin mai multe etape destul de dificile pentru el dar si pentru intreaga familie. In primul rand, protesteaza si se plictiseste, si ajunge mai tarziu sa urasca efectiv acel loc. Chiar si asa, exista un lucru care ii capteaza atentia baietelului, care il vei afla citind aceasta carte.

Recenzie - "Te iubesc, orice-ai face!" - Ioana Chicet-Macoveiciu Te-ar putea interesa si: Recenzie - "Te iubesc, orice-ai face!" - Ioana Chicet-Macoveiciu

Lucrurile iau o intorsatura neasteptata

Stim cu totii ca atunci cand ii spui unui copil ca nu are voie sa faca un lucru, exact lucru acela il va face. Ei bine, exact asa se intampla si in cazul baietelului din povestea noastra. Atunci cand ceva anume ii strarneste curiozitatea, iar tatal lui ii interzice sa faca un anumit lucru, cel mic face fix acel lucru, iar de aici inainte incepe si adevarata actiune a cartii, care mai mult ca sigur te va captiva si te va tine cu sufletul la gura. Lucrurile pe care le vede si le afla cel mic in aventura sa sunt de-a dreptul impresionante, si citind pagina cu pagina, actiunea ti se va parea din ce in ce mai interesanta.

''Baiatul cu pijamale in dungi'' este o poveste de viata din care fiecare dintre noi avem cate ceva de invatat, iar autorul stie cum sa transmita emotie dar si curiozitate in acelasi timp, pentru ca absolut toti cititorii sai sa fie incantati de ceea ce gasesc intre copertile cartii sale.

0,00 (0 voturi)
Mihaela

Nu sunt Comentarii la Recenzie - Baiatul cu pijamale in dungi - John Boyne